Magic Sims

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

2# Love house - Inflyttningsfesten

Av Emilie Svensson - 7 maj 2014 12:35

Läs första delen HÄR "Flytten"

ROLL LISTAN FINNS I DET FÖRSTA AVSNITTET!


På morgonen i Candys nya rum

  

Candy har för första gången sovit i sitt nya rum, i sitt nya hyreshus.

Hon kan knappt fatta att hon kommit så långt i livet.

Hon går upp och ser sig omkring, det var här hon skulle stanna.

Kanske resten av sitt liv, vem vet?


 

Candy gick ner till dom andra som satt vid matbordet.

Liam: Redan vaken? Du brukar ju sova till 14.00 på eftermiddagen.

Candy: Jag vet, men jag vaknade konstigt nog nu. Kanske beror det på spänningen.

Liam: Jade berättade att du snarkade hela natten samt sparkade ner henne på golvet.

Candy: Va? Gjorde jag?

Jade: Haha, ja. Jag la mig på soffan i vardagsrummet istället. Men det gör inget, kommer bli van vi det.

 

 

Candy går och sätter sig vid matbordet när Vendela plötsligt börjar prata om fester.

Vendela: Vi borde göra en inflyttningsfest idag! 

Anthony: Det har du sagt varje dag senaste månaden, fester, temafester och mer...

Jade: Men det låter ju kul, Candy?

Candy: Ja?

Jade: Har du en klänning med dig?

Candy: Nej...

Jade: Aha, men om du vill kan du få låna min. Du verkar ha min storlek med tanke på pyamasen.

Candy: Ehm, tack men jag kan gå till gallerian och köpa en ny.

Vendela: Kom igen Candy, Jade har sjukt snygga klänningar.


Senare innan festen

 

Candy prövar Jades klänningar, tillslut väljer Jade ut en speciell som hon visste skulle passa perfekt på Candy.

Jade: Jag sa ju att den skulle passa!

Candy: Ja, tack Jade.

 

 

Alla hade finkläder på sig, Anthony hade hjälpt Liam med en kostym.

Han passade bra i den, i smyg gillade Liam Candy.

Det var en hemlighet bara han och Anthony visste om.

Jade: Ska vi dansa?

Candy: Visst.

Candy brukade aldrig dansa, och har aldrig varit på fest förut.

Räknas födelsedagskalaset när hon var sju? Inte? Okej.

 

Lite senare

 

Anthony hade sagt till Liam att han ska berätta för Candy vad han kände för henne.

Så som Anthony gjorde till Vendela.

Liam: Kan jag få prata med dig i ensam?

Candy: Ehm, visst.

 

 

Liam och Candy gick in i Liams och Anthonys sovrum.

Liam: Jo det är så att jag har något att säga...

Candy: Vadå? Har du gjort på dig igen?

Liam: Va? Nej! Eller asså, jag måste säga en viktig sak till dig.

Candy: Aha, förlåt för det, heh.

Liam: Jag gillar dig, mer som en vän. Och det har jag gjort i dessa tre år.

Candy som inte alls var beredd på det fick hjärtat att stanna i några sekunder.

Candy: Liam...

Liam: Äsch, glöm det... jag vet att du inte gillar mig på det sättet.

Candy: Jo, det gör jag.

 

Samtidigt hos Vendela

 


Vendela är sur eftersom Anthony inte vill dansa med henne.

Han var upptagen med att prata med Jade, de har mycket gemensamt och är nästan bästavänner.

Hon ville inte umgås med de andra nu så hon stod för sig själv och tänkte.

Vendela: Jade ska inte få ta Anthony ifrån mig...

 

En stund senare

 


Jade: Vart är Vendela?

Anthony: Hon blev sur som vanligt antar jag.

Candy: Vad menar du?

Anthony: Hon blir alltid sur när jag inte vill någonting.

Jade: Jag tror hon har något imot mig.

 

 

Vendela går till de andra och ser förtvivlad ut.

Vendela: Anthony, kan du komma lite?

Anthony: Varför då?

Vendela: Jag vill säga en sak.

 

 

Vendela och Anthony gick iväg för att prata om en grej.

Det gäller det med Jade och att hon inte kan tåla att dom står varandra så nära.

Anthony som själv tycker det låter sjukt säger imot henne och går tillbaks till dom andra.

Om inte Vendela accepterar att de är vänner kan hon väl gå någon annanstans?

 

 

Jade: Vad handlade det om?

Anthony: Saker som bara är för överdrivet.

Jade: Jahapp.

Candy fick sin första kyss av Liam den natten.

Något hon aldrig kommer glömma, Liam blev lycklig.

Men Vendela har något hemligt bakom ryggen på alla.

Vad kommer hända?

 

FORTSÄTTNING FÖLJER...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie Svensson - 26 maj 2014 21:15

Som rubriken säger, vet inte hur länge men iallafall... Ses någon gång igen! ...

Av Emilie Svensson - 21 maj 2014 21:14

                             Har gjort klart sjukhuset nu, det finns fler rum än dessa på bilderna. Vad tycker ni om bygget/inredningen? Låt mig höra! Kommentera och lämna feedback.   ...

Av Emilie Svensson - 19 maj 2014 17:27

        Jag och Hanna (unicornsims.bloggplatsen.se) gjorde en konstig familj på The Sims 3. Men jag blev ganska nöjd, för dom är vädligt snygga. ...

Av Emilie Svensson - 18 maj 2014 13:16

Hellu, hade tänkt göra en tävling här på bloggen. Det går ut på att man ska ta det finaste fotot på The Sims 3, tex på din sim framför en strand. Ni får givetvis redigera bilden men ni får inte sno bilder! Och vad är priset? Jo, det är ett valf...

Av Emilie Svensson - 18 maj 2014 00:52

             

 

  VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!

----------------------------------------

 Mitt namn är Emilie och jag är en 13-årig tjej född 2001 som älskar Sims och har spelat det sen 6-års åldern. Jag har tidigare haft en Sims blogg men slutade när min dator gick sönder då jag inte hade tillgång till att spela.

 

Har ni frågor kan ni ställa dom i en kommentar eller här under i menyn.

 

-------------------------------------

Mina The Sims 2 expansionspaket/prylpaket:

 

 Mina The Sims 3 expansionspaket/prylpaket:

 

-------------------------------------

     

Nya fusk/tips varje dag! Håll utkik och få reda på fler möjligheter till spelet.

Fråga mig

VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ INNAN DU FRÅGAR NÅGOT!

----------------------------------------

Leta i bloggen efter svaret och om inte det finns hjälper jag gärna till. Beskriv problemet noga. 

 

OBS! Eftersom jag inte är Wikipedia eller en uppslagsbok har jag inte svar på allt, men det mesta.

 

Ställ frågan en gång och ha tålamod, tack.

3 besvarade frågor

Letar du efter något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

 


Ovido - Quiz & Flashcards